حكايتى مع جوميا (الخازوق الثانى)

أهلاً بيكو فى الحلقة التانية والخازوق الثانى فى رحلتى وحكايتى مع موقع جوميا


التسويق الاليكترونى, المبيعات, جوميا, موبايلات
إضافة تسمية توضيحية


حكايتى مع جوميا
(الخازوق الثانى)
أزيكم مرة تانية .. نسيت أقولكم فى المرة اللى فاتت إن الأوردر اللى كلمتكم عنه اتعمل يوم 30/7 وعشان المشكلة اللى حكتهالكم اصبح الأوردر مقيد (سيستمياً) يوم 31/7، كمان نسيت اقولكم إنى اخترت أروح استلم الأوردر بتاعى من احد الفروع اللى هما مخصصينها عشان الموضوع ده وكاتبين ان ممكن ادفع هناك كاش وفيزا وعملت الاوردر على الأساس ده بس موظف الكول سنتر اللى كلمنى قالى لا مش هينفع إنك تعمل كدة بالرغم من إن موظف خدمة العملاء اللى فى مكان التسليم أكدلى بعد كدة وانا بستلم حاجتى إن الخدمة دى موجوده عنده ومفعله من فترة كبيرة (كأنهم بيطفشوا الزباين).
فلاش باك ... يلا نرجع تانى نكمل ... اتفقت مع موظف خدمة عملاء جوميا إنى هاعيد عمل الأوردر بعد ما يوصلنى كوبون الخصم ودا فى خلال يومين بحد أقصى ولكن دا محصلش خالص والكوبون موصلش ومفيش حاجة رجعت، الحقيقة رجعت فى مباحثات تانى مع ظهور موبيلات تانية جديدة فى السوق عشان أستقر إن كنت هشترى نفس الموبايل ولا اغير رأيي بحاجة تانية جديدة، عدت شوية ايام ويوم 12 أغسطس يعنى بعد ما يقرب من اسبوعين لقيت موبايلى بيضرب واللى بيكلمنى إحدى موظفات الكول السنتر المحترمين بموقع جوميا والحوار كالتالى:
- سلامو عليكوا ... استاذ أحمد ؟ 
= أيوة يا فندم .. مين معايا؟!!
- أنا ............. من موقع جوميا.
= أهلا وسهلا .. اتفضلى ، خير؟
- يا ترى وصل لحضرتك الأوردر رقم $%^&^$# ؟
= اوردر إيه انا معملتش أوردرات .. حتى تعالى فتشيني!!😌
- إزاى يا فندم .. انا قدامى ان حضرتك عملت اوردر يوم 31/7 بموبايل وجراب ولعبة أطفال.
= اااااه انتوا لسه فاكرينه ، دا انا كنت عامله  وانا صغير 😅
-  طب المهم تكون مبسوط بالحاجة اللى وصلتك وتكون مناسباك وانت كبير. 😜
= يا مدام هو إيه اللى وصلنى .. الأوردر دا ملغى من 10 أيام واتبعتلى رسالة من حضراتكم بتأكد الكلام ده، تحبى ابعتهالك.
- فعلاً؟ 😲
= فعلاً .. كمان كوبون الخصم اللى قولتوا هاتبعتوه مجاش.😕
- ايه دا فعلاً؟ 😲
= يادى النيلة يا ستى أنتى جاية تندهشى هنا ،، وحياااااااة قلبى وأفراحه فعلاً.
- طب تمام .. اعمل اوردر جديد بقا :D 
= طب والكوبون؟ 
- هنبعتهولك فى خلال يومين
= تانى .. هتقوليلي خلال يومين تانى.😠
- احنا متأسفين جداً يا فندم ويا رب تكون الخدمة عجبت حضرتك.
= خدمة إيه يا .... توت توت توت
أنتهى الحوار والموضوع خلص هنا؟!! ،،، أبداً برضة ، الموضوع لسه كبير والمفاجآت لا تنتهى والكوميديا فى الحلقات القادمة أفظع وأكبر واوعدك سوف تندهش كما لم يحدث من قبل.
#شير وتابعنى وأندهش مع تجربتى و#حكايتى_مع_جوميا

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة

فيسبوكي